Projekty zrealizowane

Przedszkole Miejskie nr 146

Opis realizacji projektu
„ Sportowiec”
Na pierwszych zebraniach z rodzicami został przedstawiony plan tworzenia projektu. Wszyscy stanęli na wysokości zadania i w czasie dwóch tygodni uzbierane zostało 350 butelek po wodzie Żywiec Zdrój ( odpowiedni kształt).Następnie przystąpiliśmy do kolejnych etapów projektu. Dzieci z grup najmłodszych , pod czujnym okiem nauczycieli wypełniały butelki piaskiem z przedszkolnej piaskownicy. Zabawa była doskonała i sprawiła dzieciom wiele radości. Dzieci z grup starszych napełniały butelki wodą , sprawdzając ile kubeczków wody zmieści się w butelce. Dla bezpieczeństwa zdecydowaliśmy że butelki zostaną wypełnione do połowy. Wykorzystaliśmy 25 litrów wody , którą po realizacji projektu wylejemy do oczka wodnego w naszym ogrodzie . Kolejnym etapem było montowanie i ustawienie naszego sportowca w ogrodzie przedszkolnym . Tym zajęli się rodzice i nauczyciele . Jeden z ojców przygotował pręty wspierające konstrukcje postaci . Dzień montażu nastąpił dnia 26 września o godz. 16 00 . Nauczycielki wraz z dziećmi przygotowały elementy postaci, łącząc butelki w bloki zgodnie z projektem. Rodzice pod okiem autora projektu, ustawili postać i zabezpieczyli butelkowym płotkiem .Ostatnim etapem było przygotowanie piłki nożnej z 50 butelek i piłki .Wszystko zostało owinięte folią i oklejone elementami sześcianów .

Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły we wszelkich pracach powstawania naszego projektu. Postać wzbudziła ogólne zaciekawienie mieszkańców osiedla. Dzieci idące ze szkoły przychodziły do przedszkola i okazywały duże zainteresowanie sportowcem.

Na zakończenie poszczególne grupy i pojedyncze dzieci chętnie pozowały do wspólnych zdjęć .

Szkoła Podstawowa nr 34

Dzień 28 września w naszej szkole zanotujemy jako „wielkie artystyczne ruszenie”

Uczniowie, według harmonogramu, klasami wraz z wychowawcą, stworzyli dwie wielkie instalacje. Z wcześniej zbieranych zużytych płyt CD, opisanych wedle hasła „Co mi w duszy gra…” wykonali mozaikę na 40 metrach kwadratowych zniszczonej ściany przy schodach szkoły. Na płytach znalazły się opisane marzenia do spełnienia, sympatyczne wyznania, apele do świata, uśmiechy, rysunki i dobre życzenia. Dorośli nakładali klej szpachlowy na ścianę, dzieci wybierały miejsce dla swoich płyt i zatapiały je w zaprawie. Mozaika migotała w słońcu, które również zaprosiliśmy do naszej akcji 🙂
Druga instalacja powstawała równolegle i nazwana przez nas „Nastrojowym latającym dywanem” świetnie wpisała się w włókienniczą tradycję miasta. Z przygotowanych tkanin dzieci wybierały paski koloru, który akurat pasował do ich czwartkowego nastroju, następnie w wybranym przez siebie miejscu wplatały materiał w siatkę ogrodzenia kortu. Powstał kolorowy zawrót głowy, melanż barw odzwierciedlający różnorodność uczniowskiej społeczności. Do happeningu włączali się zapraszani przechodnie, choć większość z nich zaskoczona nietypową formą działań z nieśmiałym uśmiechem odmawiała…
Obie instalacje stały się oryginalnym tłem dla wielu sesji fotograficznych dzieci i rodziców. Otrzymaliśmy mnóstwo uśmiechów i pochwał od mieszkańców.
Dzieciom również podobała się taka lekcja plastyki.
Wiemy, że trwałość naszych prac nie jest najważniejsza, ale mamy nadzieję, że jak najdłużej będą zdobić otoczenie szkoły.
Wszystkim ,którzy zaangażowali się w akcję serdecznie DZIĘKUJEMY

Przedszkole Lokomotywa

Przedszkole Lokomotywa w ramach projektu „Kolorowa Kruszynowa” przystąpiło do akcji objętej honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Łódzi organizowanej przez Galerię Ars Nowa pt. „Kolorowa Łódź”. W trakcie realzacji zadań przeprowadzono zajęcia edukacyjne „Dary Jesieni” przy udziale dzieci przebranych za zwierzątka. Namalowano także dwie gry chodnikowe (klasy i szachowanicę) na parkingu Kruszynowa/Czereśniowa, który wcześniej został gruntownie posprzątany. Przy porządkach na parkingu wzięli udział sąsiedzi, rodzice, oraz pracownicy przedszkola Lokomotywa. Wspólna praca i rozmowy przy realizacji projektu w dużym stopniu przyczyniły sie do integracji społeczności lokalnej. Dokonano pozytywnej zmiany otoczenia, która może być inspiracją dla okolicznych mieszkańców. Mamy nadzieję, że Projekt Przedszkola Lokomotywa pt. „Kolorowa Kruszynowa” zostanie początkiem dokonania korzystnych zmian w okolicy.

Zespołu Szkół Specjalnych nr 7 w Łodzi

Realizacja projektu „ŁÓDŹ I OKOLICE ” ZSS nr 7 w Łodzi w ramach akcji KOLOROWA ŁÓDŹ.

W ramach akcji KOLOROWA ŁÓDŹ placówka zrealizowała I etap projektu na PATIO – KRAJOBRAZY.
PATIO ZSS nr 7 to miejsce spotkań uczniów, nauczycieli, rodziców przy okazji apeli czy imprez szkolnych, ale przede wszystkim miejsce spędzania czasu podczas przerw, gdy pozwala aura.
Wcześniej szare, brudne, smutne, teraz wesołe, kolorowe, radosne.
Uczniowie szkoły wraz z nauczycielami i zaprzyjaźnionymi studentami postanowili zmienić to miejsce nadając mu nowy wygląd. Wykorzystując przy tym swój potencjał, możliwości, energię stworzyli miejsce pełne ekspresji, barw i pozytywnych odczuć. Na szarych, brudnych ścianach zagościły malownicze pejzaże w otoczeniu zastępów anielskich.

Szkoła Muzyczna oraz Społeczne Gimnazjum PRO ARTE

W Zespole Szkół Muzycznych im Stanisława Moniuszki i bratnim Gimnazjum PRO ARTE ogłosiliśmy konkurs na mural o tematyce muzycznej . Kilka najciekawszych pomysłów zostało potraktowane jako materiał wyjściowy do opracowania jednego wspólnego projektu i kolektywnej pracy nad wykonaniem. Przez kilka wrześniowych dni malowaliśmy z wielkim zapałem. Uczniowie wykazali wyjątkowe zainteresowanie i zaangażowanie. Mówili, że rzadko zdarza się taka okazja , aby można było „legalnie” malować na murach. Efekt proszę ocenić na zdjęciach lub na żywo – Rojna 20.

PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 171 W ŁODZI

Realizacja projektu: „Rzeki Łodzi”.

Kochani – udało się ! W otoczeniu pięknego, jesiennego krajobrazu,barwnych liści spadających z drzew, cudownej, słonecznej pogody, zrealizowaliśmy projekt:”Rzeki Łodzi”. Podczas przygotowań nie opuszczał nas zapał, zaangażowanie i oczywiście dobry humor. Przedszkolaki dzielnie pomagały w zrobieniu napisów oraz łódek z papieru. Ponadto wraz z rodzicami wykonały przestrzenne łódki z różnych materiałów , w różnych technikach. Nauczycielki zapoznały dzieci z legendą dotyczącą powstania miasta Łódź. Wreszcie byliśmy gotowi- wyznaczyliśmy datę i czekaliśmy z niecierpliwością….

18.10.2017r , godz.9.00, startujemy! Na początku pani Dyrektor wita wszystkich przedszkolaków, przybyłych rodziców. Przedstawia założenia projektu,a także przekazuje wykonaną przez siebie łódkę.
W dalszej części, dzieci i przybyli goście, uczestniczą w opowieści ruchowej przenoszącej ich w świat legendy o Jaśku i Bałutce . Odpowiadają również na pytania, na które, z odpowiedzią miałby problem nie jeden dorosły. Tak, tak, nie każdy mieszkaniec naszego miasta wie, że przez Łódź przepływa 19 rzek i strumieni, które maja swoje nazwy i w większości płyną one ukryte w podziemnych kanałach. Jednak nasze przedszkolaki są świetnie przygotowane i bez problemu odpowiadają na pytanie, dotyczące podania liczby rzek.
W dalszym toku zabawa nabiera tempa. Zawieszamy na gałęziach drzew, girlandy wykonane z papierowych łódek. Następnie zgodnie z mapą wykonujemy rzeki Łodzi,które nawiązują również do legendy o powstaniu naszego miasta.( przy pomocy folii malarskiej, patyków, kamieni, kasztanów, itp.). Wreszcie- nie pozostaje nam nic innego, niż umieszczenie na nich- wspaniałych, cudownych, różnobarwnych łódek wykonanych przez rodziców z dziećmi, które „płyną trzema nurtami rzek ( Bałutka, Jasień, Ner).
W tle słychać piosenki związane z miastem Łódź, robi się coraz barwniej, radośniej /gwar, śmiech,radosne okrzyki/. Czas zacząć następny etap- na stolikach herby Łodzi-czekają na pomalowanie, zapełnienie konturów kolorową bibułą, natomiast między drzewami- zawieszona folia jako tło do aktywności malarskiej, zaprasza do twórczej pracy. Wyobraźnia dziecięca, pomysłowość, kreatywność dorosłych nie mają granic. Powstaje piękne, szczególne dzieło, niepowtarzalne, nasze. Szereg działań, wspólny cel .Działaliśmy razem, stworzyliśmy coś co z jednej strony zjednoczyło wszystkich, wyzwoliło aktywność twórczą . Z drugiej strony nasze działania w sposób naturalny wpisują się w edukacje regionalną, której niewątpliwym walorem jest element emocjonalny- wzbudzenie u dzieci patriotyzmu lokalnego.

Dziękujemy:

– pomysłodawcom projektu ”KOLOROWA ŁÓDŹ”- za to, że mogliśmy uczestniczyć w tym wspaniałym, barwnym przedsięwzięciu.

– przedszkolakom, rodzicom i wszystkim, którzy z pasją włączyli się w działania związane z realizacją projektu

– wszystkim pracownikom przedszkola za zaangażowanie w projekt.

SZKOŁA PODSTAWOWA NR. 120 im.KONSTYTUCJI 3 MAJA

Przedszkole Miejskie nr 89 w Łodzi

Przystąpienie do projektu umożliwiło nam odnowić pomieszczenie gospodarcze znajdujące się na terenie ogrodu przedszkolnego. Pomieszczenie to od dłuższego czasu wymagało remontu, gdyż zupełnie nie pasowało ono do otoczenia. Ogród w niedawnym czasie uległ ogromnej metamorfozie ze względu na udział w projekcie „Utworzenie ogródków dydaktycznych przy przedszkolach i szkołach” organizowanym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi oraz wygraną naszego projektu „Nauka i zabawa z Dinusiem w ogrodzie PM nr 89 w Łodzi”. Pomieszczenie, które zostało pomalowane dzięki Państwa pomocy znajduje się w strefie upraw warzywno- owocowych. Stworzona przez nas koncepcja odnowienia w/w pomieszczenia nawiązuje do elementów ludowych regionu łódzkiego i razem z pobliskim ogródkiem warzywno- owocowo- ziołowym tworzy swojski klimat. Dlatego też zrealizowane działania są dopełnieniem dużego przedsięwzięcia, jakim niewątpliwie jest nowy „Dinusiowy Ogród”. Dzięki zdobytym materiałom remontowym zwykły, szary i nieciekawy budynek gospodarczy dostał drugie życie i zmienił się w „Dinusiową szopę”, której kolory przyciągają uwagę naszych wychowanków i ich rodzin , a także sąsiadów naszego przedszkola.